Weronika

środa, 18 marca 2015

Rael - gdzie jesteś?

Nie, to nie jest post mesjański ;)

Anonimowy Janusz zadał mi pytanie o przeczytanie opowiadań kontynuujących cykl o Amberze. Zrobił nawet więcej - podesłał mi wygrzebane w sieci polskie tłumaczenia tych opowiadań.

Patrzę i czytam - z nieskrywanym zainteresowaniem - i dostrzegam, że autorem tłumaczenia jest Rael. Prawdopodobnie ten sam, który zagadał kiedyś w komentarzu do jednego z postów związanych z Amberem. W każdym razie zbieg okoliczności byłby zbyt szalony.

Rael - odezwij się. Co myślisz o nagraniu Twoich tłumaczeń?

9 komentarzy:

  1. Chyba niestety chodzi o inną osobę o tym nicku, miałem w swojej karierze przyjemność tłumaczenia, ale tylko gier przygodowych :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli jednak zbieg okoliczności :(
    Ale może drugi Rael - tłumacz też się odezwie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jeśli się nie odezwie, to chyba można domniemać odpowiedź twierdzącą ;)

      Swoją drogą nie wiedziałem, że jest dalszy ciąg - chętnie bym się zapoznał.

      Usuń
  3. Byłoby super. Nie tylko ja bym chciał, żeby opowiadania po sadze Merlina zostały przeczytane przez Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po sadze Amber ukazały się jeszcze
      1985 Prolog to Trumps of Doom – Prolog do Atutów zguby – akcja ma miejsce przed rozpoczęciem "Kronik Merlina"
      Akcja dalszych opowiadań toczy się po zakończeniu Księcia Chaosu. Narratorami są różni bohaterowie Kronik

      +1994 Opowieść komiwojażera (The Salesman's Tale) – narratorem jest Luke – przyjaciel Merlina
      +1995 Błękitny koń, Tańczące Góry (Blue Horse, Dancing Mountains) – narratorem jest Corwin
      +1994 Skrywiec i Guisel (The Shroudling and the Guisel) – narratorem jest Merlin
      +1995 Przebudzenie powrozu (Coming to a Cord) – narratorem jest Frakir – obdarzony osobowością powróz przeznaczony
      do unieszkodliwiania przeciwników.
      +1996 Korytarz luster (Hall of Mirrors) – tłum. Michał Wroczyński, Fenix 8/1997 – narratorem jest Corwin.
      2005 A Secret of Amber – (napisane wspólnie z Edem Greenwoodem, opublikowane w Amberzine #12-15, w marcu 2005 roku)

      The Dawn of Amber

      Seria książek autorstwa Johna Betancourta. Pierwsza część została opublikowana w 2002 roku. Jest to historia
      ojca Corvina - Oberona, na kilka wieków przed książką Dziewięciu książąt Amberu.

      The Dawn of Amber (2002)
      Chaos and Amber (2003)
      To Rule in Amber (2004)
      Shadows of Amber (2005)
      Sword of Chaos (seria anulowana)

      Usuń
    2. Jak rozumiem - większość po polsku? Smakowite kąski się zapowiadają.

      Mako w związku z tym mam pytanie czy planujesz to przeczytać? Nie pytam o terminy, ani nie poganiam - chciałbym tylko wiedzieć czy mam sobie organizować wersję drukowaną, czy jest nadzieja na wersję słuchaną. :)

      Jarek - dzięki za info.
      Mako - dzięki za całokształt.

      Usuń
    3. Dzięki Januszowi mam polskie tłumaczenia: "Błękitny koń, tańczące góry", "Korytarz luster", "Opowieść komiwojażera", "Przebudzenie powrozu" i "Skrywiec i Guisel". I tak - mam zamiar je przeczytać.

      Usuń
    4. Nie ukrywam, że to właśnie chciałem usłyszeć :)

      Usuń
  4. Mako, drogi kolego. Wczoraj w nocy odpaliłem audiobooka Nawałnicę Mieczy Tom 1, jest bardzo dobra, prawie do 4 nad ranem słuchałem. Jak dziś będę szedł spać, też odpalę i każdej kolejnej nocy, aż dwa tomy odsłucham. Byłoby fajnie gdyby kiedyś chciało ci się nagrać kolejne tomy :D. Tak w ogóle to wielkie dzięki za nagrania. Swoją drogą ciekaw jestem w jakim zawodzie pracujesz ogólnie, ale nie musisz zaspokajać mojej ciekawości. Gdybym pracował i miał kasę, może dałbym ci 50 zł ot tak :D, a jako ktoś bez grosza mogę ci tylko życzyć znalezienia banknotu 50 zł na ulicy xD

    OdpowiedzUsuń