Weronika

wtorek, 3 marca 2015

Krew i złoto. Nawałnica mieczy w komplecie.

Drodzy,
Skończyłem nagrania drugiego tomu "Nawałnicy mieczy". W tej chwili odcinki są dostępne na chomiku i idą powoli na serwer (patrz tam ->).
Trochę namieszałem z numeracją i muszę się wytłumaczyć. Stal i śnieg zakończyła się plikiem 45 zawierającym tylko zapowiedź końcową. Krew i złoto zacząłem także numerować od 45, aby po wykasowaniu zapowiedzi końcowej ze Stali można było mieć ciągłą numerację wszystkich rozdziałów w obrębie całej książki. Mam zresztą taki plan, aby z udostępnić także paczkę zawierającą całość, bez konieczności ściągania osobno obu tomów.
Muszę jeszcze powiedzieć, że w tych paczkach, które są moim dziełem (w przeciwieństwie od różnego rodzaju udostępnień przepakowywanych [nota bene, zupełnie nie wiem po co]), okładki do pierwszego i drugiego tomu przygotował Dariusz (zgr_chomik). Darek zrobił także okładkę do edycji całościowej, obejmującej oba tomy.

Teraz kwestia następna. Dostrzegam, że większość z Was milcząco, lub nie całkiem milcząco, przyjęła, że będę kontynuował czytanie "Pieśni lodu i ognia". Przyznaję, że reakcje na Nawałnicę zaskoczyły mnie bardzo pozytywnie. Prawdę mówiąc, jest to pierwsza "mainstreamowa" pozycja, przy której nie zostałem zjechany przez różnej maści specjalistów od gramatyki języka polskiego, dykcji i emisji głosu. :) Ale nie musi to tak natychmiast oznaczać, że podejmę się kontynuacji. I - wbrew wszelkim pozorom - nie chodzi o to, abyście teraz zaczęli mi słodzić i kadzić, i wychwalać, bylem tylko zabrał się za "Ucztę dla wron". Dajcie mi chwilę na rozważenie za i przeciw, i na podjęcie suwerennej decyzji. Obiecuję, że pierwsi się dowiecie.

W tej chwili pewniki (o ile cokolwiek może być pewne) są takie, że: czas zakończyć trylogię "Akademii Jedi" Kevina J. Andersona. Następnie będzie czas zakończyć cały dziesięcioksiąg "Amberu" Rogera Zelaznego. Przesłuchałem sobie angielską wersję książki, o której przeczytanie zaapelował do mnie autor tego mema:
i... podobało mi się. Jest więc szansa na zajęcie się "Wieczną wojną" Joe Haldermana. Poza tym chodzi mi nieustannie po głowie dość karkołomny pomysł przeczytania Wam jednej z najważniejszych książeczek, jakie czytałem w ostatnim 10-leciu (i ciągle czytam), ale obfitującej w nazwy pochodzące z języka Państwa Środka (co mnie odrobinę przeraża).

Jak widzicie, mimo woli robią się z tego dość dalekosiężne plany. A to coś, czego chciałem uniknąć. proszę więc, żebyście mnie zbyt rygorystycznie nie trzymali za słowo. Szczególnie, że być może za chwilę w mojej bezpośredniej okolicy rozpęta się orgia koparek, ciężarówek, spychaczy, zagęszczarek i innych urządzeń stworzonych przez człowieka w celu generowania hałasu. I jeśli tak się stanie, to ja będę z pewnością szczęśliwszy niż Wy.

39 komentarzy:

  1. I proszę ślicznie, abyście dalej pamiętali o Weronice. Kto jeszcze nie rozliczył PITu - proszę o 1%.
    Bo jak nie, to przestanę czytać i zacznę oglądać seriale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niegłupi pomysł.
      Sam mogę podrzucić parę propozycji seriali, które się nie dorobiły lektora ;)

      Usuń
  2. Wielkie dzięki Mako. Za Nawałnicę - jako część chóru nawołujących, a za zapowiedź Haldermana - jako twórca pokazanego mema :)

    Swój dług za Nawałnicę już spłaciłem, jak nakazuje maksyma rodu z Casterly Rock, i jako osoba o niepohamowanych apetycie już bardzo chcę zaciągnąć następny. Chociaż wychodzi na to, że nawet dwa długi, wliczając Haldermana. Tak więc nie chce wywierać presji (akurat ;) ) ale mogę zachęcać, a do tego skoro teraz już wiem że memy są skuteczne:

    http://cdn.meme.am/instances/500x/59824113.jpg

    ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie rozliczylem, czekam na spywajace pity i konicznie absolutnie obiecuje ze Weronika ma moje i moze kilku osob. To tak na poczatek

    Mimo wszytko pamietaj ze w Tobie jedyna nadzieja.
    Mega fajnie przeczytales. Az zal mi sie robi bo wlasnie slucham przedostani utwor Aria. Zaraz koniec... cale szczescie ze w kolejce czeka Wedrowycz.

    BTW Mako pizzzzzz plizzz nie odkladaj za bardzo bo mimo planow ktore szanujemy tez bardzo liczymy na Ciebie.

    Pelna para PROFESJONALIZM - gratujme Ci Mako.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczuwałem jakoś, że będziesz chciał teraz odpocząć od Starków i Lanisterów, także słucham niespiesznie Nawałnicy nie chcąc rozstawać się zbyt pośpiesznie ze światem Gry o Tron. Presji wywierać nie zamierzam, ale podziwiając szczerze Twój lektorski zapał oraz niespotykaną pasję do czytanka będę po cichutko czekał aż pewnego pięknego dnia powrócisz do Martina. W każdym razie BARDZO CI DZIĘKUJĘ za dotychczasową pracę.

    OdpowiedzUsuń
  5. ja tylko napiszę: dzieki ogromne za Nawałnice!!! super się słucha :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jesteś gigantem :-) prosze o kontynuację Martina !
    Pozdrawiam Przemek

    Ps. Jak ktoś będzie się ciebie czepiał o gramatyke to napewno jest ....

    OdpowiedzUsuń
  7. Mako jak nie ty to kto tylko w tobie nadzieja na kontynuacje GRRM gdybym mógł to bym sam przeczytał niestety nie mogę.
    Może się zlitujesz nad takimi jak ja i nie tylko bo ta książka jest po prostu uzależniająca chce się więcej i więcej.
    Prosiłeś by ci nie słodzić więc nie będę -- proszę tylko nie odpuszczaj następnych tomów - tylko w tobie nadzieja by poznać losy bohaterów
    Ps.I tak uważam że czytasz GRRM po mistrzowsku a twoje wykonanie niczym nie ustępuje mim zdaniem najlepszym w branży z profesjonalnym sprzętem i w profesjonalnym studiu takim jak Pan Roch Siemianowski i inni
    Dziękuje za to co zrobiłeś i czekam z niecierpliwością na więcej

    OdpowiedzUsuń
  8. Mako wrony odlecą bez ciebie ten świat zniknie dla audio słuchaczy co zostanie dla tych wszystkich ludzi co sami nie mogą czytać popiół i kurz tylko beznadziejna IVO.
    Zamykam mocno oczy i w myślach wysyłam ci telepatycznie nakaz czytaj ciąg dalszy gry o tron. Nie powiem modlę się do bogów starych i nowych bo wierzę tylko w jednego Boga.
    Proszę nie odpuszczaj

    OdpowiedzUsuń
  9. Uśmierciłeś 3 królów i księcia, i Cię to nie zniechęciło, poza tym, dałeś mi, jako fana,(nie wiem czy dobrze gramatycznie to napisałem, głowię się) wiele dni błogiej pracy za kółkiem, także drogi Mako, teraz już nie masz wyboru i jesteś skazany na mnie i moje głupie "kiedy Martin? Uczta ? ble ble ble. Cóż zrobiłeś to na tyle świetnie, że chce i domagam się więcej... bo jak widzisz fanów wielu przybyło więc presja jakaś tam się będzie ciągnąć :D Odpocznij chwilkę i wróć z Martinem, proszę :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Mako, jesteś wspaniały, dziękujęmy, bardzo dziękujemy dobry człowieku

    OdpowiedzUsuń
  11. Mako widzisz nie tylko ja twierdze że świetnie nagrałeś Martina, wiem że chcesz odpocząć i w ogóle myślę jednak że możemy Cię zmotywować wiem że sam nie bierzesz za to pieniędzy ale zbierasz dla Weroniki 1 %, ja osobiście proponuje żeby każdy komu się podoba Twoja interpretacja wpłacił na Konto Weroniki drobną sumkę (2zł 5zł 10zł) kto ile jest w stanie dać. Dla Weroniki liczy się każdy grosz a Ty będziesz miał motywacje do dalszych części. Ja pobieram Krew i Złoto i się odwdzięczam. Tu są dane do przelewu dla Weroniki Wpłać darowiznę na konto
    88 1240 2539 1111 0010 2766 0745
    Z dopiskiem #107 Weronika Pawłowska

    OdpowiedzUsuń
  12. Mako pisałem jako anonim bo mi wstyd było że tylko czerpałem z twojej pracy i to wielkimi łychami - nie było mi z tym dobrze. Dlatego pierwsza wpłata nie wielka ale tak jak kolega janko napisał "kto ile jest w stania dać" poszła na konto Weroniki chciałem to potwierdzić wysyłając na twojego maila zdjecie z przelewem (Mako Weronika) chociaż wiem że nie oto chodzi - ale tak żeby nie być goło słownym ale za Chiny nie wiem jak to zrobić
    Dzięki za GRRM jeszcze raz bez presji nie porzucaj go.
    Ps ten pies z komentarzy w chomiku to też ja:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Drogi Mako! nie słodzę, ale to było genialne! Dopiero gdy usłyszałam Twoje wykonanie "Nawałnicy mieczy" zdałam sobie sprawę, że czytam po łebkach... szczególnie jak coś mi się bardzo podoba. Dzięki Tobie, wreszcie "przeczytałam" dokładnie i Gra podoba mi się jeszcze bardziej. Szkoda że robisz przerwę w Grze, tylko dzięki Twojemu głosowi bezsenne noce nie są nudne:) pozdrawiam Marta

    OdpowiedzUsuń
  14. z racji fana tylko płakać i się wściekać za prawdopodobnie dłuższy brak Martina :D

    czekamy czekamy

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzięki wielkie za Nawałnicę! Idź za ciosem, skoro jest na GoTa takie parcie! :) Z mojej strony mogę Ci podsunąć jeden niezaprzeczalny argeument "ZA" czytaniem teraz GoTa dalej - masz pierwszą i -przede wszystkim- ostatnią szansę, żeby wyprzedzić serial :) (Ostatnią - bo następne sezony już najpewniej wyprzedzą książki). Nie wiem ile osób podziela moją perspektywę, ale ja osobiście chciałem poznać jak najwięcej z GoTa książkowego przed serialowym (co wczesniej mi nie bylo dane), a opóźniać oglądania serialu sie nie da przy wszechogarniających spoilerach bijących od wszystkich znajomych i internetów!

    OdpowiedzUsuń
  16. Przesłuchałem całą nawałnice mieczy i byłem naprawde pod wrażeniem bo jak na amatora to całe książki były super nagrane :) Musze sie przyznać, że odnalazłem twojego bloga dzięki temu że to nagrałeś. :) A skoro nie planujesz narazie kontynuować Martina to mam pytanie co ty, albo ktoś ze słuchaczy by polecił do przesłuchania bo dużo tego jest i nie bardzo wiem od czego zacząć ;)

    Pozdrawiam Dawid

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gwiazdy moim przeznaczeniem. Polecam

      Usuń
  17. Na początku Twój głos drażnił uszy, po kilku rozdziałach już nie. Jest dobrze i słyszę progress... Szkoda, że reszta części z IVO

    OdpowiedzUsuń
  18. Mako bardzo ale to bardzo dziękuję za drugą część Nawałnicy Mieczy. Dzięki Tobie ostatni tydzień to była sama przyjemność. Nie muszę chyba już pisać że nie pogniewam się jakbyś zechciał kontynuować Martina. Super się Ciebie słucha. Progres od czasów Diuny do teraz jest po prostu WOW !!!
    Wielkie Dzięki
    Marcin

    OdpowiedzUsuń
  19. Mako... właśnie skończyłem "Nawałnicę mieczy" słuchaną oszczędnie i powoli - by jak dobry cukierek starczyła na długo :) Nie będę oryginalny jeśli przyłączę się do chóru minstreli wyśpiewujących tu peany na Twoją cześć, ale i tak to zrobię. Przyłączam się więc i niech moje pienia coś dodadzą do tej jakże zgodnej kakofonii różnych głosów (wysokich i niskich, młodych i starszych) które wołają: "Mako idź za ciosem!" Świetnie przeczytana książka (czasami trochę zbyt po amerykańsku w dwóch, czy trzech nazwach / nazwiskach - nie będę ukrywał - WCALE MI TO NIE PRZESZKADZAŁO :) ) Kapitalna praca. Słucham dużo książek (wzrok już nie ten niestety) i jeśli chodzi o książki ciężkozdobywalne - jest Pan najlepszym lektorem na świecie. I nie piszę tego by się podlizać - prawda ci to jest i basta. Moje zainteresowania to wprawdzie nie fantastyka, ale coś tam czasem skubnę - bo dobra książka, to dobra książka. Bardzo dziękuję za trud jaki Pan wkłada w uprzyjemnianie innym życia i proszę o trochę więcej (moim marzeniem jest "Szachista" W.Łysiaka, może "Wojna Trappa", "Krokodyl Trapp", "Pokój Trappa" - wszystko Amber :) ) Co Pan na to? I oczywiście GRA O TRON.....

    OdpowiedzUsuń
  20. Jesteś wielki! Już myślałem, że będę musiał poprzestać na Starciu Królów... Książki już dawno przeczytane, ale w oczekiwaniu na kolejne tomy umilam sobie czas słuchaniem audiobooków (seria jest tak świetna, że nie mogę tak po prostu czekać). Twoje są bardzo dobre. Jedyna uwaga jest taka, że w niektórych miejscach brakuje dynamizmu, aż chciałoby się "przyspieszyć" słowa, żeby chociaż trochę przypominało to opis walki czy kłótni. Tak czy siak, mimo tego minusa, oceniam Twoją pracę na 5+/5! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Na początku również musiałem oswoić z Twoim głosem, ale im dalej tym lepiej ;) krew i złoto kapitalne. Czekam na "wrony"

    OdpowiedzUsuń
  22. witam Mako, pytanko kiedy możemy się spodziewać kolejnej części Martina?
    Wiem że masz dużo pracy bo słucham Twoje najnowsze działa takie jak Wiedzma z Lasu, ale bardzo czekam na Wrony mam nadzieje że uda Ci się w niedługim czasie to nagrać:):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli wiesz, albo możesz się dowiedzieć, jak zaczynał się "Piątek z Pankracym", to poznasz odpowiedź :)

      Usuń
  23. Szanowny Mako - wyrazy najwyższego uznania dla Twojej pasji i chęci dzielenia się z innymi Twoim czasem i głosem. Audiobooki to moje jedyne książki w tej chwili właściwie - bo przy trójce dzieci i długich (nocnych lub wczesnoporannych) dojazdach do pracy o czytanie i chwilę z książką trudno. Nawałnica mieczy jest moim zdaniem rewelacyjna. To pierwsza słuchana książka, w której lektor rozwija się wraz z treścią. Im dalej tym bardziej czuć, że lektor nie jest już tylko lektorem lecz narratorem. Jak dla mnie czysta przyjemność. I za każdym razem kiedy przypominam sobie, że słucham dobrej ksiażki dzięki Facetowi, który daje ją tak po prostu - ku pokrzepieniu serc. W dzisiejszych czasach to już naprawdę niezwykle rzadka przypadłość. Serdeczne dzięki! Wszystkiego dobrego!

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam, Uprzejmie proszę o informację, co to za muzyka którą rozpoczynają się prologi w Grze o Tron?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedyna muzyka jaką zaczyna się wszystko, co nagrywam to Adiemus - Chorale 5 Arama Ivi

      Usuń
  25. Dziękuję, nie znałem tego, piękna muzyka.

    OdpowiedzUsuń
  26. Wielkie wielkie dzięki za GoT, jestem tak uzależniona, że nie zasnę bez posłuchania choćby jednego odcinka ...
    ps, ponieważ pracuję w biurze rachunkowym i ludzie przychodzą do nas z PITami to obiecuję, że bedę w tym roku zbierać 1 % jeśli tylko bedzie taka możliwość .
    gosia

    OdpowiedzUsuń
  27. Słuchałam innych twoich nagrań i jestem pod ogromnym wrażeniem głosy i interpretacji:) mistrzostwo. Nie mogę jednaj znaleźć nigdzie nawałnicy mieczy. Czy jest na chomiku? gdy wchodzę na Twojego chomika nie ma tam żdnych plików...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszukaj proszę na exsite.pl lub pebx.pl. Mam nadzieję, że znajdziesz :)

      Usuń
  28. Wielki szacunek za włożoną pracę w nagrania, towarzyszą mi podczas każdego biegu :) 1% poszedł zgodnie z życzeniem - cieszę się, że choć tak mogę się odwdzięczyć.

    OdpowiedzUsuń
  29. Dziękuję za włożoną pracę. Kilka razy skorzystałem już z Twoich nagrań :). Niestety mam problem ze ściągnięciem Nawałnicy mieczy. Na chomiku jest jakaś bardzo kiepska wersja. Rejestracja na exsite jest problematyczna. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. jak można zapytać cię mako o coś niepublicznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U góry, po prawej stronie podany jest mail, a także fanpage na FB

      Usuń