Weronika

środa, 19 marca 2014

Roger Zelazny - Znak jednorożca [Audiobook PL]

W Amberze i Cieniach jest coraz ciekawiej i coraz mniej jednoznacznie. Kolejny etap historii Corvina zajmie Wam tylko trochę ponad 6,5 godziny. Torrent jest, paczka jedzie na stronę, jutro dorzucę także paczkę na chomika.
Zupełnie "off-topic": w ramach rozrywki wchłonąłem uszami "Czarną listę" Forsytha w interpretacji Jana Peszka. Książka - 5/10 (w sumie odgrzewane kotlety i ani przez moment nie ma żadnego zaskoczenia). Istotne jest jednak jak niedobrze książka ta została przeczytana przez, skądinąd doskonałego (interpretacje Shaeffera zasługujące na owację na stojąco), aktora. Angielszczyzna (nieuchronna w przypadku tego typu literatury - adresy, nazwy sprzętu i technologii, etc.) na 3+, a przyłożenie się do tekstu na "trzy z dwoma". Czyżby nadal pokutowało przekonanie, że audiobook, to taka "gorsza książka" dla analfabetów i nieuków, dla których nie warto się starać? Przykro.

15 komentarzy:

  1. A tam jakies sci-fi,nagraj Sezon burz,a gwarantuje ze licznik na blogu sie przekreci...:D sadze ze do tej prosby przylaczy sie 90% odwiedzajacych.

    postscriptum:Sory,ale nie mam znakow diakrytycznych.
    postpostscriptum:Sory,ze pisze wlasciwie nie na temat,ale blog nie posiada,kacika/forum/skrzynki prosb/zazalen:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tam Sezon Burz - prędzej czy później zostanie komercyjnie wydana w formie audiobooka, więc nie ma nawet po co naciągać na nią mako.

      Usuń
  2. MAKO aaa..... jakie nowe GWIEZDNE WOJNY SZYKUJESZ?
    KADA82

    OdpowiedzUsuń
  3. Decyzję niebawem musisz podjąć :P
    Tak na poważnie to wiem, że trochę przesadzam tym nieustannym pytaniem kiedy i jaka książka SW, ale to Twoja wina, bo świat SW dzięki Tobie odżył we mnie ze zdwojoną siłą!
    KADA82

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastosowałeś niepoprawną składnię. Powinno być: "Decyzję niebawem podjąć musisz", co powinieneś poprzeć niewielkim ruchem prawej dłoni.

      Usuń
  4. Tak mistrzu.... :-)
    Wiele nauki jeszcze przede mną.
    KADA82

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za kolejną część kronik Amberu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj MAKO, pewnie znasz już tę stronę, spróbuję jednak Cię zainteresować
    http://www.star-wars.pl/Tekst/91 , może pomoże ci to podjąć decyzję co do wyboru kolejnej książki STAR WARS. Są tu recenzje i opinie czytelników oraz cała chronologia powieści ze świata SW.

    OdpowiedzUsuń
  7. To zrób ankietę. Wiem już był kwas. Ale teraz podaj 3 czy 4 tytuły ze świata SW które i tak zamierzasz przeczytać (w nieokreślonej przyszłości). Zastrzegając, że to zabawa oraz wcale nie oznacza, że przeczytasz je w ogóle. Albo jako zapaleńcy SW prześlemy Ci 30 kwietnia zapowiadaną już dziś [i]Kenobi[i/]. Ciąg dalszy pytań
    Będzie jeszcze Asimov np "Pozytronowy Człowiek" (znaczy to nie tylko Asimov napisał) albo Rand "Źródło"
    Po za tym najważniejsze. Jak zawsze bardzo dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sprawie SW żadnych ankiet nie będzie. Będzie tylko moja mrówcza praca i kolejne książki dopóki mi starczy sił, czasu i zapału. Książkę Asimova z Silverbergiem wezmę pod uwagę. Nad "Źródłem" sam się zastanawiam, bo to kawał czytania.

      Usuń
  8. w takim razie nie będę już marudzić i czekam na nowe SW
    POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  9. Dawno nie widziałem w polskim internecie tak pozytywnej akcji jak działalność mako. Jest trochę publicystyki, trochę open source, ale nagrywanie audiobooków w formie wolontariatu naprawdę robi na mnie wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie uważam by audiobooki były w jakim stopniu gorsze od papierowych lub elektronicznych form zapisu książek ,przy mojej pracy za kołeczkiem nie mam czasu na sięganie po te wersje i jestem szczęśliwy wobec w/w formy moich ulubionych książek

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo dziękuje, za Zelaznego, to moja pierwsza styczność z jego twórczością i dziękuję, że dałeś mi taką możliwość, bo naprawdę przypadła mi do gustu. Czekam na kolejne odsłony Kronik Amberu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń